vänskap!

Att prioritera vänskap och vänner framför vänner är en stor svår sak. Den vän du skulle ge upp allt för, eftersom du tror att den skulle göra detsamma hugger dig en dag i ryggen och den andra vännen som du tagit lite i andra hand står med dig i vått och torrt. Man kan aldrig veta vem det är som är en trogen och snäll vän. Är en person hemsk mot någon i en relation kan den vara en ängel mot en annan. Vad är det som gör detta? Man tycker ju att alla människor borde ha någon typ av moral och förstå att man gör det bäst för sig själv genom att vara ärlig och ställa upp för någon. Jag kan inte säga att jag alltid varit världens bästa vän, men de som håller mig om ryggen håller även jag om ryggen.

Alla behöver vi en riktig vän, annars klara man sig inte. Spelar ingen roll hur bra relation du har till dina föräldrar eller om du har många vänner som "funkar att prata med". Det är ibland knappt att det funkar att din bästa vän även är din pojkvän/flickvän.

Min bästa vän är min pojkvän och det känns jätte bra, men de stunder då vi har våra upp och nedgångar är det helt plötsligt 2 relationer som står på spel och det är då det blir lite negativt.

Jag tycker bara att alla ska ta ett redigt tag om sitt liv och säga själva och komma ihåg att "behandla andra så som du själv vill bli behandlad". Även fast  jag tycks ha märkt att människor inte kan förändras från de dåliga så, ge det ett försök! Försök göra någonting bra av dig själv, bli positiv och bli en person som människor vill vara runt!

"Lita aldrig på din vän, för din vän har också en vän"
Denna sak måste kunna ändras..!?
KÄRLEK ♥

Kommentarer
Postat av: Emma

Gumman alla kan förändras från det dåliga till det bättre så länge man vill själv och förstår själv vad man gör för "fel". Precis som du skriver så bör man ju i största mån behandla andra som man själv vill bli behandlad. Massa kramar till dig fina lillasyster som jag älskar så mycket!

2012-01-11 @ 09:15:15
URL: http://firstladies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0