Språkresa!

MALTA I SOMMAR. Nu är det mer eller mindre bestämt att jag ska åka. Gissa om jag är glad? Vi ska bara beställa resan, sedan kan jag bara vänta in sommaren och åka :D Pappa sa "men nu gäller det ju att du får bra betyg", men hallå, det är ju mig vi pratar om? Jag brukar klara mig. Över betyget E (G- nya betygs systemet) är väl bra? ;)
Jag åker med STS språkresor- ett stort företag vilket känns väldigt tryggt :) Tror det blir 3 veckor- 2 veckor med "skola" och en vecka semester. Engelska är det som jag vill studera eftersom att jag i princip aldrig läst mer än svenska och engelska. Dessutom så råkar det vara så att vi åker till Italien på språkresa med skolan i vår! Det kommer gå på under 3000 kr, så det hänger jag nog också med på, alltid underbart att upptäcka världen ;) Språk är faktiskt inte alls min grej, så även om det är lite kul att läsa italienska så tror jag inte att jag kommer fortsätta med det. Kan nog bero på att jag har så svårt för det.

Jag känner i alla fall att detta kommer bli jätte kul och vet inte hur jag ska tacka pappa för detta!! Det är ju ingen billig resa liksom :$ Det enda som jag måste tänka på nu är att spara pengar så att jag har lite fickpengar :)

På resan får jag även gå en dykarkurs om man betalar lite extra. Det kommer jag nog garanterat att gå eftersom nästan alla på pappas sida håller på med dykning. Min Farfar äger en typ av dykarfirma- Ekens! Dom sysslar med dyk kuber och gummibåtar och sånt där :) Så även om det kostar pengar så blir nog i alla fall min farfar glad om jag tar den kursen :)

Åh, jag längtar så himla mycket tills jag får komma iväg!
KÄRLEK ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0