Ju mer vi slösar med kärleken ju mer får vi tillbaka!




För några dagar sen satt jag på bussen på väg hem, kände mig ensam och fundera på vad som alltid går snett när jag bestämmer mig för att ge kärlek till en person. Jag var väldigt nära till gråt och tyckte att jag faktiskt hade förstört en väldigt fin del av mig själv. Den delen av mig som består av ett stort kärleksfullt hjärta, som bryr sig om andra och som vill att alla på denna jord ska må bra. Jag har så lätt att älska... Helt plötsligt såg jag inget värde i det längre, känslorna inom mig kanske är värt guld och kärleken jag ger. Men för mig kändes det som att jag bara gav samma sak hela tiden fast till olika människor och undrade vad det är för speciellt med det!? 

Sen kom jag och tänka på en text min storasyster har hemma hos sig "ju mer vi slösar på våran kärlek, ju mer får vi tillbaka". 
Då kom det upp för mig, jag är beroende av att ge och ta kärlek, och därför tänker jag förtsätta med det oavsett vad andra tycker och tänker om det. Det är precis som hur icke rökande människor ser på rökare- det går bara inte att förstå varandra. Jag tänker fortsätta ge min kärlek till den person jag tycker förtjänar den, någon gång i livet kommer jag tjäna på det, om det är nu eller om några år vet jag inte.. Men ingen kan få mig att strunta i mitt beroende.
Kärlek ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ego

2011-09-04 @ 18:09:53
Postat av: Anonym

plyer

2011-09-04 @ 18:48:28
Postat av: Carolina

Hur kan jag vara player om det är kärlek jag pratar om? En player känner ingen kärlek, players ser bara sina behov och tar för sig av den mån dom kan och tänker inte på någon annan

2011-09-04 @ 22:49:29
URL: http://carolinawahlbergs.blogg.se/
Postat av: Emma

Gumman du tänker så rätt! Du ska vara stolt och känna en stor gläje över din förmåga att dela med dig av den kärlek du bär på. Det SAKNAS alldeles för mycket kärlek i dagens samhälle. Tänk om fler kunde bry sig lite mer eller framförallt visa lite mer kärlek och respekt för sin omgivning. Då hade vi levt i en bättre värld är jag helt säker på. Avundsjuka och inre sorg bär säkert skulden till många hemska saker som sker tyvärr. Och gumman du är fortfarande ung...Jag vet att det låter klyschigt och att man kan bli irriterad då andra säger så. Men du är faktiskt det och jag tror det är meningen att man ska gå igenom en del förhållanden i dessa år för att tillslut kunna finna det man söker hos en människa. Man måste få "prova" sig fram hur hemskt det än låter. Förhållanden är aldrig helt enkla och även om man varit tillsammans i flera år så kommer man ändå aldrig behöva sluta kämpa för förhållandet. Det är två olika individer som ska "lära" sig att anpassa sig efter varann, våga ge och visa kärlek i den mängd som den andre kräver osv... Men även om förhållanden är en ständig kamp så är det ju faktiskt också helt fantastiskt. Och en dag kommer du också träffa en fin kille som är beredd att ge precis lika mycket som du. Ha bara lite is i magen och låt det ta den tid det tar. Du är en helt fantastisk tjej,så sträck på dig och fortsätt visa ditt vackra jag.



Älskar dig gumman! Puss

2011-09-06 @ 16:09:31
URL: http://firstladies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0