Litet hudvårds tips ;)

Många tror att alla ansiktskrämer och hudprodukter är bra, för alla hudtyper. Men så är det inte! Jag får ganska ofta frågan hur jag gör för att min hy ska vara så fin, mitt svar är "jag gör ingenting". Det är en halv sanning, för när jag tänker efter så gör jag faktiskt någonting. Så här kommer lite små tips..



1. Tvätta dig! Då menar jag inte med massor av olika smink borttagnings produkter (som du självklart kan använda efter du haft smink) utan enkelt. Tvätta med vatten morgon och kväll, skölj bara av ansiktet. Det känns uppfriskande och är uppfriskande. Jag använder ofta body scrub vid dusch och ibland på kvällarna- perfekt! (Det har hjälpt min pojkväns hud även om han slarvar ;) haha)

2. Låt huden andas! Jag låter min hud andas så fort jag får möjlighet, dvs- inget smink. Om jag ska ut men inte göra något speciellt- endast mascara på! Det betyder också att jag självklart alltid tvättar bort mitt smink, oavsett vad. Det hjälper mycket!

3. Vad reagerar din hud på? Tänk efter, brukar du ha torr hud eller kanske ganska "fet" hud? De allra flesta smörjer in sig med allt möjligt, för att känna sig fräscha och för att det tror att det hjälper, oavsett hudtyp. Jag har ganska "fet" hud, alltså.. Den behöver inte massa hjälp mer återfuktande krämer och hit och dit. Det får jag finnar av! Jag  nöjer mig med att tvätta ansiktet med body-scrub och sen låta det vara (kan lyxa ibland med någon mysig kräm för att det känns bra vid just det tillfället). Till dig mer torr hud- tvätta med body scrub och smörj in dig med en hud som funkar för dig. Tyvärr kan pris spela roll i detta läge, min syster har det problemet, hon hittade ingen bra ansiktskräm förns hon la ut lite extra pengar.

Sen bara en allmän sak att tänka på. Folk pratar om att man får finnar av att svettas, inte sant. För svettas gör man helt naturligt. Jag tror däremot att om du svettas med smink så har du större chans att få finnar- det handlar om att du får in smuts i porerna. Så, sminka dig efter tränings passet och försök hålla dig ren ;)

Hoppas mina tips var till någon nytta.
KÄRLEK ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0