Min Älskade Mamma

Mamma, Du har inte bara gett mig ett liv.. Du har även gett mig trygghet, stryka och mod att leva det livet. Du är en otrolig mamma som ställer upp i vått och torrt, inte bara som mamma, utan även som en vän. Vad skulle jag göra utan dig? Jag blir så himla glad när jag ser alla andras föräldrar, hur det beter sig, tar tag i saker osv och jämför det med dig, du gör aldrig ett misstag. När jag ska bli mamma så vill jag bli som du! Du ger oss barn så mycket kärlek, lycka och skratt. Du hanterar situationer på ett alldeles eget sätt och det gör att vi verkligen förlitar oss på dig och vågar vara ärlig genom mer eller mindre allt. Jag skulle inte byta ut dig mot någonting här i världen och det hoppas jag att du vet.
Du säger att jag ringer dig varje gång jag har tråkigt, och faktum är att jag nästan gör det och det är jag så stolt över. Jag är stolt över att jag kan ringa min mamma och prata med henne när jag vill och om allt, jag skäms inte över någonting och skulle någon tycka att jag är en morsgris och omogen eller vad de nu kan hitta på så varsågoda att snacka på, jag har i alla fall något ni inte har- Världens Bästa Mamma!

Utan att göra saknaden för stor nu eller att få dig att få dåligt samvete eller någonting (för det ska du absolut inte ha) så vill jag att du ska veta hur mycket jag saknar dig varje dag. Det har ju nästan blivit en "vana" att leva såhär och bara ses ett par gånger varje år, men ändå finns saknaden där varje dag. Jag glömmer inte hur det är att leva under samma tak som du. Kärlek som flödar under taket varje dag, liten stund varje dag att "tanka kärlek" på. Alla middagar med så mycket skratt, gemensamma intressen. Den otroliga vardagen som inte behövde vara så speciell för att vara speciell. 

Jag vet att både du och jag önskar att du kunde vara mer närvarande under denna tid, se hur mina arbeten i skolan ser ut och hur mina betyg är och förändras till något att vara riktigt stolt över. Hjälpa mig med allt inför balen, se mig gå ut nian och börja gymnasiet.. Se mig växa upp under denna tid då det händer så mycket. Jag är glad att du kan följa mig här på bloggen, och på facebook och att du får uppdateringar över telefon var och varannan dag och du ska veta att det räcker gott och väl även om jag längtar och önskar att jag kunde vara dig nära när du såg allt..

Mamma, du är helt fantastikt. Jag njuter av varje stund vi har tillsammans. Jag älskar dig så himla mycket, tack för allt!
Kärlek ♥

Kommentarer
Postat av: Emma

Älskade underbara syster vad du skriver fint!!! Jag är så lycklig över att du blivit så full av kärlek och att du delar den kärleken med så många. Försök att för alltid behålla denna fina, empatiska förmåga som även vår underbara mamma har. Det är en stor styrka du besitter! Älskar dig såå mycket lillasyster

2011-06-01 @ 22:43:58
URL: http://firstladies.blogg.se/
Postat av: Mamma

Älskade, underbara gosunge! Min fantastiska dotter!



Jag har nu länge funderat på hur jag ska kommentera detta inlägg, men kan fortfarande inte finna ord för att uttrycka hur glad, rörd och stolt jag är.



Du är så underbar och skänker mig så otroligt mycket glädje.



Älskar dig så mycket älskade Carolina!

2011-06-02 @ 21:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0