Extra engelska..

Sitter nu och har extra engelska, vi ska skriva ett nyhetsprogram som vi ska framföra på tisdag och vi har riktigt kul! Massa skratt och fjanterier, det är dessa skratt som får livet att kännas underbart :)




Nu medans jag satt i skolan så kom jag och tänka på en bok som jag ska tipsa om. Den är ganska grov och jag hade väldigt svårt att ta mig igenom det pga av hur brutal den är. Men samtidigt är den väldigt bra och man får en bra insyn i hur barn som blir utsatta av övergrepp i tidig ålder påverkas. Jag började läsa den en gång men slutade för att det var jobbigt, men nu har jag äntligen lyckats och jag är glad över det. Men om du är känslig så bör du inte försöka.
Boken heter "snälla pappa, nej", det är en sann berättelse om Stuart Howarth som även är författaren. Där får du följa honom från barndom till vuxen ålder. Finns även bilder i den på han och hans familj vilket gör att det känns mer verkligt. En bok med innehåll som jag tycker att alla människor i världen borde veta mer om, och förstå att det faktiskt händer på riktigt. 

Jag bloggar mer senare.
kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0